a very scary christmas...

Morsning korsning!


Nej, jag har inte plötsligt drabbats av någon slags normal dygnsrytm och gått upp tidigt för att blogga. Däremot fick jag ett "tänk om man skulle ta och städa lite"-infall vid elvatiden och har således roat mig med detta sen dess. I alla fall nästan. Jag och Johanna var och julhandlade igår (i torsdags, då) i hela sju timmar (nåja, "julhandla" - mest gick vi och dreglade över dyra möbler i inredningsaffärer. Man kan ju alltid hoppas att de rear ut dem på grund av fuktskadorna sen.) Resultatet av denna shoppingrunda blev ett par julgardiner(!), en matchande(!!) julduk(!!!!11), en JULKLAPP (OMG XD (det är förresten en hel julklapp mer än vad jag köpte förra året)) samt en halsduk (vad nu det skulle vara bra för - jag har redan tre halsdukar men inte en enda vettig mössa.) Så, anledningen till att jag städar är att jag har fått för mig att jag ska göra jul här hemma.


Inledde mitt julmakeri med att hänga ut en ljusslinga på balkongen. Kanske inte den mest juliga slinga jag kunde hitta ("Multicoloured rope light with red, blue, green and yellow lights that flash according 1 of 8 programs...") och kanske inte den mest elsäkra slinga jag kunde hitta ("For indoor use only"), men den lyser i alla fall. Och minst tre av de där åtta programmen går i epilepsiframkallande discotakt, så jag kommer kunna irritera hela kvarteret utan att anstränga mig det allra minsta. Vräkt lagom till jul för förargelseväckande belysning? Hängde upp mina gardiner i vardagsrummet ("hmm... jag kanske borde ha mätt fönstret först...") och röjde mitt vardagsrumsbord från borrmaskiner, takputs, första förband och andra rester från föregående inredningsförsök och bredde ut min duk och - voila! - Julen lyste med sin frånvaro. Jag log förnöjt åt min långkalsongskrudade spegelbild som skymtade mellan två lite-i-kortaste-laget-gardiner och gick för att inreda köket i rosa istället. Måste ju matcha mitt nya salt som jag har köpt. Rosa salt is the shit. Jag lovar till och med att det inte var badsalt!


vad gäller julen är jag väldigt ambivalent inför detta fenomen - ena sekunden går jag och muttrar över denna löjeväckande, överskattade konsumtionhögtid, och i nästa stund försöker jag sjunga tvåstämmiga julsånger med mig själv (som vanligt vill ingen sjunga med mig) iförd blinkande, glittrig tomteluva. På jobbet, alltså. Jag gör inte sådant hemma. Fast det vore förmodligen bättre för oss alla om jag höll sådana aktviteter bakom lykta dörrar istället för mitt bland oskyldiga åskådare.


Nej, jag tror det börjar bli dags att bege sig mot soffan (ja, jag brukar sova där medan jag bäddar sängen. Det kan ta ett par veckor.)
Jag har förresten varit hos byns medicinkvinna och fått konstaterat att jag inte led av blindtarmsinflammation. För 150 riksdaler fick jag stick i fingret, kläm på magen, mugg att kissa i samt diagnosen "nån vanlig magsjuka". Luktar lite Hoodoo-Voodoo tycker jag, och självdiagnostiserar mig således med fågelinfluensan eller kopparförgiftning eller aids eller aliengraviditet. Jag har läst att man blir kriminell av kopparförgiftning. Gissa vad jag ska åberopa nästa gång jag rånar en bank (eller laddar ner en film.)


Slutligen - varje utropstecken står för ett (1) vuxenpoäng.


Godnatt, god jul och goddamn!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag vill också julpynta! Vad finns det för botemedel mot pojkvän som är extremallergisk mot allt vad julpynt heter?! Känns jobbigt att välja mellan sambo och pynt. Jag har i och för sig fått honom att gå med på en julstjärna (alltså den röda blomman) men sen är det stopp i kompromissandet...

2007-12-03 @ 10:17:33
URL: http://pelicaistoravarlden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0