MGB-metoden

Hej igen, gott folk! Efter ett länge uppehåll (ja, jag är lat) kommer här de senaste veckornas rapporter. (Eftersom jag envisades med att verka bildad genom att använda mig av romerska siffror första gången så är jag ju så illa tvungen att fortsätta med det nu...)


XIV
Maria: 59,6 kg
Kristina: 68,2 kg
Frida: 68,2 kg

XXI
Maria: 59,9 kg
Kristina: 68,2 kg
Frida: Ingen aning

XXVIII
Maria: 60,1
Kristina: Hmm... 69,0 kanske? Jag minns inte så noga, står nog i nån logg nånstans...
Frida: Ingen aning igen.


Med resultaten i hand ser det ut som att jag långsamt klättrar i helt fel riktning, men det är inte sant! Faktum är att jag vägt allt mellan 59,3 och 62,6 under de gågna veckorna, så här snackar vi ordentlig jojobantning. Jag har sedermera övergivit Atkins för att köra vanlig low carb kombinerat med en helt ny, fantastiskt reolutionerande och innovativ diet, nämligen MGB-dieten!


MGB står alltså, för er som inte är bekanta med uttrycket (är det ens ett uttryck förresten?) för Mondo, Gore & Bizarre. Snabb wikipedieing ger: "MG MGB är en sportbil, tillverkad av den brittiska biltillverkaren MG mellan 1962 och 1980." Helt fel, de vet ju inte vad de snackar om. Vi gör ett nytt försök.

Mondo är en typ av dokumentärfilm som oftast handlar om folk som omkommer i olyckor, mord och liknande fall. En mondofilm brukar oftast innehålla riktiga filmklipp eller bilder på när folk dör eller är döda.

Gore är subgenre inom skräckfilmsgenren och/eller subgenre till splatter. Skillnaden mellan splatter och gore är att splatterfilmer är komiska och innehåller mer självdistans. Gorefilmer däremot har en mer seriös framtoning.

Bizarre
, ja vafan, det hör ni väl på ordet att det inte är trevligt.


Jag har alltså spenderat ett par kvällar på das Internet ivrigt sökandes efter allehanda mindre tilltalande filmklipp vilka jag beskådat med blandad förtjusning och äckelfascination. Ni vet hur det är, det är blodigt, vanställt, otäckt och ändå ack så fängslande. Man kan inte sluta titta. Jag är inte en äckelmagad person, jag klarar det mesta, jag till och med älskade dissektionerna på gymnasiet. Men jag fann ett par klipp som fullkomligt förstörde min aptit för ett par dagar framöver. Ännu har jag inte dokumenterat de viktminskande effekterna av denna metod, men det torde vara oundvikligt att tappa ett par kilo om man är konsekvent i sitt tillämpande. Följaktigen: Så fort du känner dig lite hungrig eller småsugen kan jag rekommendera en av nedstående länkar.


Men, innan du scrollar för långt vill jag utfärda en liten varning. Eller en stor varning. Det här är inget för den känslige.


Lyssnade du på vad jag sa nu? Är du lättupprörd, eller under 18, eller kristen, eller buddhist, eller humanist, eller pacifist, eller tillhör du nån annan lite småblödig ism, så avråder jag dig å det bestämdaste från att klicka på dessa länkar. Jag tar inget som helst ansvar för ditt psykiska välbefinnande om du ignorerar mina varningar.


Är ni beredda? Då börjar vi.

I det här klippet blir en soldat dekapiterad. Något liknande finner vi i detta klipp. Ryska nynazister med en kniv som inte slipats på länge. Blod och en smula smärta, så långt står jag ut. Gör ni?

Sugen på bacon kanske? En fet burgare på donken, eller varför inte grillfest med polarna? Kasta en blick på denna mysiga lilla barbecue, så lär du få annat än mat i tankarna. Det fick jag.

Och till sist - klippet som tog andan ur mig liksom huvudrollsinnehavaren. Det är inte mycket blod, inte mycket äckel alls, men ljuden den stackars killen utstöter, alltså. Det var det som slutligen tog udden av min aptit. Till skillnad från ovanstående (ja, utom grisen då) så överlevde han. Om du absolut måste hoppa, välj då en höjd som garanetrar dig en snabb och smärtfri död om du nu skulle misslyckas med att packa din fallskärm rätt! (Jodå, länken funkar, den tar bara ett tag att ladda.)


Riktlinjer för MGB-metoden-användare:
Tillämpa metoden 20 minuer innan måltid, eller efter behov.
Lämpliga sidor att besöka är till exempel:
www.forcedexistence.com
www.liveleak.com
och såklart gamla hederliga rotten.com


Lycka till, och låt mig veta om just DU gör några framsteg!

Kommentarer
Postat av: Junitjej

Idag kommer jag dra en vinnare. Passa på att delta i denna tävling, om du inte redan har gjort det:
http://junitjej.blogg.se/1203793115_vinn_ullfettssalva.html

2008-02-28 @ 06:17:46
URL: http://junitjej.blogg.se
Postat av: tapir

Oh I love you Lora, underbara idéer! Själv så slog en blixt mig när jag var i kronans tjänst, när man nu tar en snus efter maten, varför bara inte svälja den och så löser sig resten sig självt? testat den? :D

2008-03-01 @ 12:04:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0