omnes una manet nox

Nå, hej bloggen.

Vad är det med höstmörker och sömnlöshet egentligen? Igår undvek jag att vara social för att jag ville vara pigg och utvilad till dagens laboration. Sova tidigt, det var Planen. Och om man med "tidigt" avser "tidig morgon" så får man väl anse att jag lyckades över förväntan. Idag var jag så trött att jag såg i kors när jag pipetterade. Jag har spillt så mycket kaliumkromat att min blotta uppenbarelse torde ha mutagen effekt. Och natriumhydroxiden hanterade jag över huvud taget inte försiktigare än destvatten. Jag fick göra om min spädning. There is a first time for everything.

Sen kom jag hem och tänkte powernappa, men jag kunde inte sova. Så jag klev upp igen för att ta itu med något som var betydligt viktigare än att slösurfa. Jag undrar vad det var och om jag någonsin kommer att komma på det igen.

Min far drack upp mitt vin och tittade in för att tala frälsning, telepati och barndomsminnen. Därför snarkar han nu, och därför tvingas jag blogga. Låt oss alltså få det överstökat. Bla bla bla ålder, bla bla skor, bla bla E-type, rosa, diet.

Diet, ja. Jag testar en ny en. Eller ja, egentligen testar jag aptitlöshet. There is a first time for everything. Kaffe och några övergivna chokladbitar; luft och nikotin. En tvångsmässig macka på lunchen om jag är döende. Och omotiverat vin. Vad är det med höstmörker och alkoholkomsumtion egentigen?

Så. Överstökat. Over eller out, men inte både och.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0