товарищ?

Jaha, jag kan inte riktigt släppa ämnet än känner jag. Några frågor har envist förföljt mig de senaste veckorna. Så jag ställer dem här, till alla er som basunerar ut att "ni som har röstat si eller så kan ta bort mig från sin vänner-lista". Jag vet att jag har minst två sådana bland mina vänner, jag hoppas att ni läser, för nu vill jag få det här utrett. Och frågorna är som följer:


1. Om en person återfinns i er vänkrets får man anta att detta beror på att personen i fråga besitter egenskaper och kvaliteter som ni uppskattar. Väger verkligen en röst i ett val så mycket tyngre än allt det som var bra och berikande med er vänskap?

2. Om svaret på fråga 1 är "ja", om detta verkligen är så avgörande i ert val av vänner så uppstår genast frågan om varför detta kriterium inte framfördes redan i urvalet. Om det är så oerhört viktigt för er, hur kan ni då INTE ha gallrat ut dessa undermänniskor i ett betydligt tidigare stadium? Hur kan de ens ha beviljats tillträde till era liv?

3. Och om ni ni bara har missat det faktum att vissa av era vänner är av avvikande åsikter, hur fast har då er egen övertygelse varit? För om ni nu är så obevekliga som ni vill framstå förvånas man ju över att ni ens har rört er i kretsar av oliksinnade från första början.

4. Och slutligen - hur tror ni att ni ska kunna påverka folk om ni säger upp bekantskapen med dem? Om den här frågan nu är så viktig för er borde ni väl göra ert bästa för att sprida era övertygelser? Ni borde ju jobba för att omvända folk, inte vända dem ryggen.


Så snälla, upplys mig. För jag förstår er verkligen inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0